2013. január 25., péntek

Térkép hibajavítás a Google Maps-en

Aki használ GPS navigációt, biztosan találkozott már térkép hibákkal. Androidon leggyakrabban az ingyenes Google Térképpel (Google Maps) navigálok, ennek során számos esetben kaptam olyan utasítást, amit csak helikopterrel tudnék teljesíteni :) Ennek oka a hiányos és/vagy inkorrekt térkép adatbázis.

Mostanáig csak legyintettem egyet, ha képtelenséget kért tőlem a "robot nő", de legutóbb kipróbáltam a Google Térkép hibabejelentő szolgáltatását.
Az alábbi képen egy nyilvánvaló térkép hibát látunk: a Dózsa György útról nem lehet közvetlenül balra kanyarodni az Andrássy útra, csak a Hősök tere körbeautózásával. Próbáljátok ki Ti is, ez a cikk írásának pillanatában is így működik, a Dózsa Gy. út - József A. u. útvonalra bizony hibás útvonalat ajánl.


Mit tehetünk, ha ilyesmivel találkozunk? Az oldal legalján, kisbetűvel találtok egy Hibabejelentés linket (ez a képen is látszik, de egy hosszabb útvonalnál le kell görgetni), ennek kiválasztása után meg kell adni, hol is van a baj (jelen esetben a 2. pontnál). Végül meg kell mondanunk, mi is a konkrét ok, jelen esetben a kanyarodás nem lehetséges.


A bejelentéshez megadtam email címemet, és elküldtem. Ez alig 2 hete történt és lőn csoda: ma választ kaptam a Google-től, amelyben megköszönték a bejelentésemet és tájékoztattak arról, hogy a hibát hamarosan javítják. Ez utóbbi megtörténtéről további visszajelzést ígértek.

Nekem ez határozottan szimpatikus, elhatároztam, hogy ezután sokkal figyelmesebb leszek és az észlelt hibákat be fogom jelenteni, mert a Google-nél ezek szerint odafigyelnek rá(nk). Erre biztatlak Titeket is, hiszen ezzel másoknak is segíthetünk, pontosabbá, megbízhatóbbá tehetjük az ingyenes navigációt.

Szeretnéd látni, hogy kijavították-e már a hibát? Akkor kattints erre a linkre, amely a fenti útvonalterv legfrissebb változatát mutatja meg (külön ablakban).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése