2012. december 19., szerda

Carat, az akku optimalizáló

Ritkán bukkanok igazi "kincsekre", egyedi ötletekre a Play Áruházban, de most mégis így történt: a Carat egy  értékes és eredeti alkalmazás. 

Mindnyájan tudjuk: egy okostelefon akkuja sosem lehet elég nagy kapacitású: a szinkronizált emailek, a közösségi site-ok üzenetei, a játékok, a háttérben működő alkalmazások mind-mind zabálják az energiát. A Carat célja, hogy
több tízezer ember adatait összevetve, elemezve megállapítsa, mely programok szívják le az akkumulátort. Az én akku élettartamom is egyre gyengült a ROM frissítés után néhány hónappal (naja, van fent pár alkalmazás ugye... :))), de lövésem sem volt, hogy mitől, milyen appok okozták ezt. 

Nos, a Carat kideríti: az install után 4-5 napig csak figyel, elemez, csak ezután küldi el első, de annál megbízhatóbb, személyre szabott jelentését. Én hétfőn tettem fel, csütörtök reggelre jelent meg az első lista az elemzabálókról. Lehet találgatni, mik ezek, de én biztosan mellélőttem volna. Nem a facebook, nem a Gmail...

Olyan appok kerültek a listára, melyek a telefonomon lapultak, de én szinte soha nem használtam őket, ennek ellenére a háttérben futottak, frissítették magukat, holott a kutya sem kérte...

A Carat az alkalmazásokat 2 csoportra osztja: 

  1. Disznók (Hogs): ezek energiazabáló alkalmazások, mindenki telefonján egységesen sokat kérnek "enni", eltávolításuk, használatuk mellőzése javasolt.
  2. Bugs (hibás alkalmazások): ezek csak nálunk esznek valamiért sokat, másoknál lényegesen kevesebbet, itt javasolt a beállítások átnézése, módosítása (pl. frissítési gyakoriság, GPS használat, stb...)

Egyik fenti kategória sem jelenti azt, hogy az adott program "rossz", csupán figyelmeztet arra, hogy ezeket érdemes részletesebben megnézni: más beállítással, vagy akár ezek lecserélésével (ha van másik, hasonló tudású alkalmazás) sok üzemidőt, energiát nyerhetünk!

Én 4-5 alkalmazást/folyamatot - amelyet amúgy sem használtam - "nyírtam ki" és lőn csoda: a nap végére nem könyörög a töltőért a telefon, bő 40% marad az eddigi 5-30% helyett. Megérte feltenni, nem vitás, mindenkinek ajánlom, tegyen egy próbát...

A J-Score-om pedig 57 helyett már 94 (ez jelzi, hogy az adott telefont használók hány százalékánál hosszabb az én üzemidőm, szerintem 90 felett boldogok lehetünk :))

A program ingyenes, a Play Áruházból letölthető.

1 megjegyzés:

  1. Én is használom. Érdekes hogy sokáig 97 volt a Jscore-om, aztán valahogy hirtelen 67 lett és azota is annyi, de nem tudom megfogni hogy miért. Uj alkalmazásokat nem ir ki, ami zabálna.

    De attól még jó kis progggi...

    VálaszTörlés