2013. március 17., vasárnap

PhotoSphere - 360 fokos gömbpanoráma S2-vel

Tavaly télen vágyakozva néztem a Google tesztfotóit a Nexus 4 gömbpanorámáiról, azaz 360 fokos panorámafotóiról. Ezzel olyan, mintha magunk is ott állnánk az adott helyen: nemcsak körbenézhetünk, hanem le és fel is tekinthetünk.
Kijött a Nexus 4 és vele együtt szaporodtak a neten a szebbnél szebb "gömbfotók". Ez volt az, ami engem leginkább kedvenc S2-esem lecserélésére sarkallt. Mialatt ezen rágódtam, frissítettem kedvenc ROM-omat, az OMEGA-t és lőn csoda: okos programozók i9100-ra is "elhozták" a Nexus 4 fejlett kamera funkcióit: a nagyfelbontású panorámát (ezt más alkalmazással korábban is tudtuk már) és a vágyott PhotoSphere-t is! :)

Az S2 hardvere ma is eléggé erős, 2 mag, gyors grafikus chip, szóval csak a szoftver hiányzott: a hatalmas eladott példányszám miatt borítékolható volt a Jelly Bean megjelenése, hónapokkal a gyári verzió előtt, én ma is ezt használom, a legnagyobb elégedettséggel!
A fotók készítése egyszerű, a kezdő fotót magunk előtt, vízszintesen kell elkészíteni, majd ehhez illeszteni a következőket: a teljes panorámát így mozaikszerűen rakjuk össze. Érdemes több sorral dolgozni, így magasabb lesz a fotó, azaz le és fel is tekinthetünk, én 3-4 soros panorámákat készítek.
Az illesztés egy-egy bonyolultabb témánál azért nem tökéletes (Nexus 4-en sem), de az élmény mindezt feledteti: barátainknak, családunknak így sokkal szemléletesebben megmutathatunk egy arra érdemes helyet, a videónál sokkal kisebb méretben...
Az alábbi fotók egy borús téli napon készültek Budapest belvárosában, érdemes megnézni, milyen szépen látszik az ég is, miközben az épületek sem burkolóznak sötétbe: itt komoly szoftveres korrekciók történnek, a képkockák számától függően 30-90 másodperc alatt, automatikusan, egy mobiltelefonon. Elképesztő!
Összességében igen elégedett vagyok ezzel a funkcióval, a pici hibákat bőven kompenzálja a vizuális élmény és az a tény, hogy mindehhez bőven elég egy S2-es is! Klikkeljetek és nézzétek meg Ti is!





A fentiek alapján mindenkinek ajánlom a PhotoSphere kipróbálását, a Google+ ezeket a képeket külön kezeli, magától forgatja nekünk, bemutatva a helyszínt, ezt bármikor megállíthatjuk, ha belekattintunk.
Itt a tavasz, szép panorámát mindenkinek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése